Telefonisch Bestellen?
+32 (0)3 / 484.52.92 (wo-zo)

Bestellen per mail?

  • Gratis verzending vanaf € 90
  • Niet tevreden geld terug
  • Veilig online betalen

Algemene Voorwaarden - Privacy

Welkom op de online webshop van Daphne Fashion.

VEEL GESTELDE VRAGEN

Waarom is het veilig via deze website een artikel aan te kopen?

Deze website is van de winkel Daphne Fashion, gelegen in Zandhoven.
Wij zijn ondernemers die zelf deze zaak beheren.
Wij volgen zelf de bestellingen op en zorgen voor de verzending en evenutele retours.

Waarom is het veilig via deze website een artikel te betalen?

Daphne Fashion werkt samen met Mollie.
Mollie is een toonaangevende organisatie en specialist in deze materie.
Deze organisatie is een betaalplatform of tussenpersoon die de betalingen ontvangt en doorstort naar Daphne Fashion.
Daphne Fashion krijgt enkel de naam, adres en besteld artikel door.
Daphne Fashion krijgt totaal geen inzage in bankgegevens, nummers van kredietkaarten of zeker ook niet in geheime codes.

Hoeveel bedragen de verzendingskosten?

De verzending bedraagt 5 € bij aan aankoop lager dan 90 €.
Bij een aankoop hoger dan 90 € is de verzending gratis.
Bij de bestelling berekent het systeem automatisch jouw verzendingskost.

Hoe gebeurt de versturing?

De verzending gebeurt via My Parcel en Bpost (postdienst van België).

 Naar welke landen gebeurt de versturing?

 De verzending gebeurt naar gelijk welk land binnen Europa.

Kan je op een ander adres dan mijn thuisadres laten leveren?

Natuurlijk kan dit. Bij de bestelling kan je dit aangeven. Het systeem stelt je de vraag.

Hoeveel tijd krijg je om een artikel in te ruilen of terug te sturen?

Je krijgt hiervoor 14 kalenderdagen, geteld vanaf de leveringsdatum, de tijd.

Kan je een kledingstuk inruilen voor een andere maat?

Dit kan zeker. Je pakt het kledingstuk netjes terug in. Je stuurt dit terug naar Daphne Fashion, Langestraat 35, 2240 Zandhoven, België.
De kosten voor de terugzending zijn voor de klant.
Van zo gauw Daphne Fashion de kleding in goede staat ontvangt stuurt Daphne Fashion jouw de andere maat op.
Vergeet niet de andere maat te vermelden.

Wat doe je als het verkregen kledingstuk / accessoire je niet bevalt?

Dan verstuur je zelf de kleding / accessoire terug naar Daphne Fashion, Langestraat 35,2240 Zandhoven, België.
Dit doe je door de goederen zelf netjes terug in te pakken en zelf terug op te sturen.
De kosten voor de terugzending zijn voor de klant.

Kan je het kledingstuk of accessoire inruilen of terugbezorgen in de fysische winkel Daphne Fashion, gelegen in Zandhoven?

Dit kan zeker. De winkel is open op woensdag en zondag van 10 tot 17 u.
Op donderdag, vrijdag en zaterdag van 10 tot 18 u.
Maandag en dinsdag gesloten.

Kan je ook een artikel uit outlet terugsturen of ruilen?

Dit is mogelijk. Outlet of niet. Dit maakt geen verschil.

Hoe bekom je jouw aankoopbedrag terug na terugzending?

Je stuurt zelf de goederen terug.
Je vermeldt jouw bankrekeningnummer bij de terugsturing.
Van zo gauw Daphne Fashion de goederen terug ontvangt, en ze zijn nog in goede staat, betaalt Daphne Fashion jouw het aankoopbedrag terug.
De kosten voor retourzending blijven voor de klant en worden niet terugbetaald.
Het aankoopbedrag wordt terugbetaald op de bankrekening die je vermeld hebt.

 

 

Indien je nog vragen hebt of meer info wenst kan je ons steeds contacteren Daphne Fashion, Langestraat 35 - 2240 Zandhoven, België Tel: 00-32-(0)3-484.52.92 of daphnefashion@skynet.be

 

Informatie over mogelijkheden om geschillen buitengerechtelijk te regelen: http://ec.europa.eu/odr/

 

 

 

Ondernemingsgegevens 

DE VERKOPER

De webshop www.daphnefashion.be is eigendom van Daphne Fashion. De maatschappelijke zetel is, net zoals de winkel, gevestigd te 2240 Zandhoven, België, Langestraat 35. Tel: 00-32-(0)3-484.52.92. Ondernemingsnummer: BTW BE 0465.138.655 - RPR Antwerpen.

 

Artikel 1: Algemene bepalingen


De e-commerce website van Vades bvba, een bvba met maatschappelijke zetel te Langestraat 35, 2240 Zandhoven, België, BTW BE 0465.138.655, RPR Antwerpen, (hierna 'Daphne Fashion') biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.


Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Daphne Fashion moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Daphne Fashion aanvaard zijn.

 

Artikel 2: Prijs


Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen. 

Daphne Fashion behoudt zich het recht om prijzen ten alle tijde aan te passen of te corrigeren. Daphne Fashion is niet verantwoordelijk voor prijsvermeldingen die duidelijk per vergissing onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke invoer, zet- of drukfouten en kan deze corrigeren ook na een bestelling.

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

TRANSPORTKOSTEN

Wij versturen onze pakjes per post - My Parcel - Bpost.
De verzending is gratis voor bestellingen vanaf 90 €. Voor bestellingen onder de 90 € rekenen wij een bijdrage aan in de verzendingskosten van 5 €.

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

 

Artikel 3: Aanbod


Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Daphne Fashion niet. Daphne Fashion is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis. Daphne Fashion is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door Daphne Fashion. Daphne Fashion kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

BESCHRIJVINGEN EN FOTO'S

De kleuren op de foto’s kunnen lichtjes afwijken van het origineel product. De instelling en kwaliteit van uw beeldscherm kunnen hier een rol bij spelen.

Daphne Fashion levert grote inspanningen opdat de vermelde informatie volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt zou zijn. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen in de ter beschikking gestelde informatie. Indien deze informatie onjuistheden zou bevatten of indien bepaalde informatie op of via de site onbeschikbaar zou zijn, zullen we dit na uw telefoontje of mail zo vlug mogelijk recht zetten. Daphne Fashion kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaat uit het gebruik van de informatie op deze site.

Bij eventuele gebreken aan de artikelen aangeboden op de site zullen wij ons uiterste best doen om hiervoor een bevredigende oplossing aan te bieden. Neem hiervoor telefonisch contact op met ons op 00-32-(0)3-484.52.92, of stuur ons een mailtje aan daphnefashion@skynet.be met de duidelijke omschrijving van het gegeven.

 

Artikel 4: Online aankopen

 

BESCHRIJVING BESTELPROCEDURE:

De klant kiest een product door dit aan te klikken. Daarna kiest de klant eventueel de maat en/ of kleur en/of lengte en/of aantal stuks.
Door op de tekst "In winkelmand" te klikken plaatst hij het gekozen artikel in het winkelmandje.
Via "Ga Verder" kan de klant nog andere artikelen aan het winkelmandje toevoegen indien hij dit wenst.

Wilt de klant de bestelling afsluiten klikt hij op de tekst "bekijk winkelwagen".

De klant krijgt dan de kans om zijn bestelling te wijzigen indien hij dit nog zou wensen.
Hij kan zijn artikelkeuze nog wijzigen, het aantal veranderen of de bestelling geheel of gedeeltelijk annuleren.
Indien de klant een kortingscoupon zou bezitten krijgt hij hier de mogelijkheid de code ervan in te brengen.

Ook hier kan de klant vragen een schatting te maken van de verzendingskosten en btw.
Het volstaat het land naarwaar het artikel dient verstuurd te worden in te geven en "verkrijg een prijsopgave" aan te klikken.

De klant klikt "Doorgaan naar kassa" aan om de bestelprocedure verder te zetten.

De klant krijgt de kans zich te registreren indien hij dit wenst. Anders klikt hij "Als een gast uitchecken" en "doorgaan" aan.
Dan wordt de klant gevraagd zijn informatie betreft naam, adres, e-mail adres en telefoon in te geven.
De klant krijgt de kans aan te geven of de verzending naar een ander adres dient te gebeuren of niet.

Het systeem geeft dan expliciet de verzendkosten weer.
Door op "doorgaan" te klikken zet de klant de procedure verder.

De klant kan dan een betalingssysteem naar keuze aanvinken.

Het volgende scherm vraagt "¨Plaats bestelling" aan te klikken om de bestelling definitief te bevestigen.
De klant wordt dan doorverbonden met het betalingssysteem en kan zo de betaling doen.

BESTELLING

Nadat de klant de bestelling bevestigd heeft, ontvangt deze een automatisch gegenereerde e-mail met bevestiging van zijn bestelling.
Uit deze bevestiging kan de klant opmaken of de betaling reeds gebeurd is – of indien hij deze nog in orde moet brengen.
De klant is verplicht de gegevens vermeld op deze bestelbon te controleren en Daphne Fashion op de hoogte te brengen van eventuele fouten of gebreken.


De klant kan gebruik maken van de volgende betalingsmogelijkheden:

  • Bancontact
  • Credit cards: Visa, Mastercard
  • iDEAL
  • Per overschrijving op reknr. 320-0646621-89
  • Contant bij afhaling in de winkel Daphne Fashion: Langestraat 35, 2240 Zandhoven, België
  • Daphne Fashion werkt samen met Mollie
Er is geen enkele kost verbonden aan het gebruik van deze betaalmethodes. 

Indien Daphne Fashion na 7 dagen geen betaling ontvangen heeft, wordt de bestelling automatisch geannuleerd. Wij brengen de klant hiervan op de hoogte.

Daphne Fashion is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

 

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

 

LEVERING

Binnen de 30 dagen verstuurt Daphne Fashion de artikels. Reken op een verzendtijd van 1 tot 2 werkdagen voor een verzending binnen België. Voor het buitenland hangt het af van de postdiensten.

Wij versturen onze pakjes per post.

De verzending is gratis voor bestellingen vanaf 90 € binnen België. Voor bestellingen onder de 90 € rekenen wij een bijdrage aan in de verzendingskosten van 5 €.

Artikelen besteld via deze webwinkel worden geleverd in Europa.

Tenzij anders overeengekomen of uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

 Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Daphne Fashion.

 Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Daphne Fashion was geboden. 

 

RISICO VAN VERZENDING

Daphne Fashion kan niet aansprakelijk gesteld worden voor verlies, diefstal of beschadiging tijdens het verzenden via de post. Wij verpakken de producten zo dat beschadigingen bijna onmogelijk zijn. 

 

GESCHILLEN

Wanneer de klant zijn online bestelling bevestigt, verklaart deze akkoord te gaan met de algemene voorwaarden.

Wij zijn van mening dat een vlotte communicatie en een doorgedreven klantenservice tevreden klanten tot resultaat moet hebben. Hierbij lijkt het ons dan ook logisch om eventuele problemen op te lossen door middel van dialoog met de klant. U kan ons hiervoor bereiken op ons telefoonnummer, per mail of uiteraard, in onze winkel.

Enkel het Belgisch recht is van toepassing op deze site.

 

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van Daphne Fashion.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van Daphne Fashion te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

 

 

Artikel 7: Herroepingsrecht

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij Daphne Fashion.

De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

 

VERZAKINGSRECHT 

De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij / zij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete, zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product.

 

 

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag van de sluiting van de overeenkomst.

 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant Daphne Fashion - Vades bvba - Langestraat 35 - 2240 Zandhoven, België,  00-32-(0)3-484.52.92 - daphnefashion@skynet.be via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan Daphne Fashion heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan Daphne Fashion, Langestraat 35 - 2240 Zandhoven, België.  De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

Retourzendingen mogen enkel gebeuren naar Daphne Fashion, Langestraat 35 - 2240 Zandhoven, België 

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt Daphne Fashion zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.

 Als de Klant heeft verzocht om de verrichting van diensten te laten beginnen tijdens de herroepingstermijn, betaalt de Klant een bedrag dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat hij ons ervan in kennis heeft gesteld dat hij de overeenkomst herroept reeds geleverd is, vergeleken met de volledige uitvoering van de overeenkomst."

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal Daphne Fashion alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, exclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 21 kalenderdagen nadat Daphne Fashion op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten zal Daphne Fashion wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door Daphne Fashion geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

 

Daphne Fashion betaalt de Klant terug via een bankoverschrijving of via Pay Pal of via Mollie.

In ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  •  dienstenovereenkomsten na de volledige uitvoering van de dienst [als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Klant, en mits de Klant heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig is uitgevoerd];
  • de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

 

Omruilen is mogelijk als:

  • U de Gerry Weber, Taifun, Brax of Raphaela by Brax online kleding / accessoires binnen veertien kalenderdagen terugstuurt naar Daphne Fashion, Langestraat 35, 2240 Zandhoven, België.
  • De Gerry Weber, Taifun, Brax of Raphaela by Brax online kleding / accessoires nog steeds in nieuwe staat zijn.

De verzendkosten van de terugsturing zijn voor de klant.

Van zo gauw Daphne Fashion online de kleding / accessoires terug ontvangen heeft krijg u een e-mail ter bevestiging. Dan betaalt Daphne Fashion online u het aankoopbedrag (excl. verzendingskosten) terug.

  • Indien een artikel door 2 personen tegelijk wordt besteld krijgt de eerste bestelling voorrang.
  • Levering zolang de voorraad strekt.

Bij uitputting van de voorraad stort Daphne Fashion u het betaalde bedrag (inclusief verzendingskosten) terug op uw rekening.

 

FORMULIER VOOR HERROEPING

Beste Klant,dit formulier moet u alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.

 

Aan Daphne Fashion, Langestraat 35, 2240 Zandhoven, België, 00-32-(0)3-484.52.92 daphnefashion@skynet.be:

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*):

Besteld op (*)/Ontvangen op (*):

Naam/Namen consument(en) :

Adres consument(en) :

 

Datum :

 

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

 

 

 

 

Artikel 8: Garantie

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant contact op te nemen met de Daphne Fashion klantendienst en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Daphne Fashion.

Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Daphne Fashion zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 14 kalenderdagen na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.

De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

Defecten die zich manifesteren na een periode van 14 kalenderdagen volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.

 

 Artikel 9: Klantendienst


De klantendienst van Daphne Fashion is bereikbaar op het telefoonnummer +32 (0)3-484.52.92  via e-mail op daphnefashion@skynet.be of per post op het volgende adres Langestraat 35 - 2240 Zandhoven - België. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden. 

 

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling


Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Daphne Fashion beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.


Onverminderd het voorgaande behoudt Daphne Fashion zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

 

Artikel 11: Toepasselijk recht - Bevoegde rechter


Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht en met van de Rome-I verordening inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.

Artikel 12: Aantasting geldigheid - niet-verzaking


Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. 

Het nalaten op gelijk welk moment door Daphne Fashion om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten. 

 

Artikel 13: Wijziging voorwaarden


Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van Daphne Fashion. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.


Artikel 14: Bewijs


De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.